Slovo v médiích Zpět na výpis

Nejen o karlovarském festivalu a Oscarových nocích (Martin Cepek, HBO)

Rozhovory | 1. ledna 2010, 21:12

Uveřejněno v časopise Event & promotion (odborný časopis zaměřený na event-marketing a sales promotion, vydání 2009)

„Eventy se musí užít. Nejsme zameřeni jenom na hvězdy pro to, abychom získali fotografii do časopisu,“ říká v rozhovoru pro E&P Martin Cepek, obchodní a marketingový ředitel HBO, spol.s r.o.

M.H.: Není to dlouho, kdy skončíl Mezinárodní filmový festival v Karlových Varech. Jak se Vám líbil letošní ročník a jakým způsobem se na něm HBO prezentovalo?

M.C.: Letošní ročník se nám moc líbil, mohu za nás dokonce říci, že byl asi nejlepší, který jsem zažil – tedy viděno z obchodního pohledu HBO. Naše působení tam bych rozdělil na dvě úrovně: ta první spočívá ve specifické spolupráci v rámci HBO/Cimemax s Variety Critics´Choice. Byli jsme partnerem celé této filmové sekce a podíleli jsme se na všech aktivitách, které tam pořádala. Je to příjemné spojení, které ke karlovarskému festivalu patří a rádi bychom v něm pokračovali.

Druhou úrovní našeho působení na festivalu mám na mysli to, že ho bereme jako příležitost pozvat své partnery. Především top-management společností, které šíří naše služby jako v první řadě UPC. Kromě toho, že mají zajištěné akreditace a jsou zváni na filmy, je pro ně připravena celá spousta dalších aktivit.

M.H.: Můžete nám některé z nich přiblížit?

M.C.: Každoročně se ve Varech koná golfový turnaj. Díky tomu, že se podílíme na výrobě českých filmů, předkupujeme televizní práva, tak jsme se účastnili i letošního turnaje, tentokrát k filmu „U mě dobrý“. Pozvali jsme na něj své partnery. Mohli si zahrát golf, následovala párty. Byla to skvělá show a příjemné setkání. To byla například jedna ze specifických akcí.

M.H.: Říkáte, že to byla skvělá show. Co pro Vás znamená pojem „skvělá show“ nebo „vydařená párty“? Každý si pod tím může představit něco jiného.

M.C.: My máme rádi neformální zábavu, je to pro nás příjemnější než organizovaný program, kde vystupují tisíce umělců od kouzelníka po břišní tanečnici a kde hraje tisíc kapel. Pro nás je spíš jednoduchá forma, příjemná společnost, hudba, pití a dobré jídlo.

M.H.: Tedy je důležité, aby hosté měli dost prostoru se vzájemně bavit?

M.C.: Přesně tak - to je smyslem všech našich akcí, aby lidé měli možnost si je užít a popovídat si. Najít si čas bavit se nejen o práci.

M.H.: Podle čeho si vybíráte prostory pro konání svých akcí?

M.C.: Konkrétně ve Varech je příjemný například Pošotvní dvůr, kde jsou akce venku. Ovšem je to riskantní s ohledem na počasí, protože Vary jsou specifické svojí polohou a často tam prší nebo se nečekaně změní počasí. Proto bych volil raději nějaký uzavřený, ale přitom netradiční prostor. Líbilo se mi například, že kino Aero mělo pronajatou budovu bývalé spořitelny, ze které se vytvořil zajímavý prostor pro koncerty a další akce. My jsme tam měli tiskovou konferenci. Vyhlašovali jsme soutěž o nejlepší scénář na dokument, který chceme letos natáčet.

M.H.: Takže byste brali pro akci například i budovu bývalého nádraží?

M.C.: Ano, naříklad.

M.H.: Ale na druhou stranu - upřednostnili byste něco neobyklého za každou cenu? Například originalita na úkor pohodlí?

M.C.: Ne, to určitě ne. Ale spojení netradičního, navíc méně známého prostoru s dobrým jídlem a pitím je podle mého názoru ideální varianta.

M.H.: Program pro Vás není tedy tak zásadní. Přesto: vybral byste si například vystoupení šermířů ve středověkém aranžmá, tedy často volenou zábavu?

M.C.: Já naše akce beru hodně osobně a já to moc nemám rád. Je to potom už moc tématicky zaměřeno. Když je to ještě jen a pouze součást programu, proč ne, ale bohužel to často sklouzává k tomu, že jsou hosté vtahováni do děje, ikdyž nechtějí, a to nemám rád.

M.H.: Dostáváme se k Vašim akcím, kterých pořádáte velmi mnoho. Například na podporu filmů a jejich českých premiér. Také přenášíte významné světové a evropské akce.

M.C.: Přenášíme mimo jiné udílení Oskarů, Zlaté Glóby a Bafta. S tím, že Oskary jsou jediný přenos, ke kterému navíc pořádáme akci. Oskarová noc je ten správný příklad akce, na kterou se snažíme vybrat méně známý netradiční prostor. V Praze je spousta míst, které si o konání akcí říkají a ony se tam také konají, ale my hledáme něco méně známého. Je to tedy urputné hledání, najít netradiční a nejlépe nově otevřený prostor. Snažíme se ale ten boj nevzdávat, každoročně úkolujeme agentury a známé a hledáme nové možnosti.

M.H.: Na kterou akci jste pyšní? Který prostor se Vám opravdu líbil?

M.C.: Když se otevírala Hergetova cihelna a my vsadili na kartu casina. Tehdy jsme to spojili s novou Bondovkou a to se vydařilo. Prostor se k ní příjemně hodil. Hodně se nám líbila Zahrada v Opeře. Opět to bylo k filmu, tehdy Poslední Samuraj. Byl únor. Napadlo hodně sněhu, takže bojovníci bojovali na něm, venku byly stany. Před touto nocí sněžilo dokonce tak hustě, že agentura, která nám stany stavěla, měla strašný strach, že jejich střecha tíhu sněhu neunese. Vytápěli je, sušili, neustále odmetali závěje. Byl to adrenalin a bylo to o to víc zajímavé.

Oscarová noc je tedy vždy tématicky laděna k nějakému filmu daného roku, o kterém se domníváme, že by mohl dostat nějakou z cen nebo minimálně jednu z nominací. S filmem je sladěno jídlo, kostýmy personálu a podobně. Protože ceny jsou vyhlášeny až ten večer, předem interně tipujeme a losujeme, který z filmů daného roku by mohl mít šanci Oscara získat.

M.H.: Musejí být tématicky laděni i hosté?

M.C.: Ale vůbec ne. Zase: hlavní bylo užít si příjemně večer, bavit se s blízkými. Zveme hosty tak, aby se znali a mohli spolu komunikovat. Nejsme zameřeni jenom na hvězdy pro to, abychom získali fotografii do časopisu. Děláme to pro partnery, pro lidi, se kterými spolupracujeme. Je to odměna jim i nám všem, aby si to všichni užili. Záběr hostů je široký, nejen z filmové a reklamní branže.

M.H.: Asi míváte zvláštní nároky na ozvučení, například pokud jde o právě o Oscarovou noc. Není to pro výběr prostor limitujícím faktorem?

M.C.: Pokud jde o Osarovou noc, máme vyčleněný menší prostor pro hosty, kteří přijdou a opravdu chtějí Oskary v přímém přenosu sledovat, je tam vytvořeno malé zázemí imitující kino. Ale není to téma večera, aby všichni povinně sledovali Oskary. Je tam sice rozmístěno několik pláten, na kterých přenos probíhá a kde ho všichni mohou vidět, ale je to spíš jenom kulisa.

M.H.: Takže teoreticky se všechno dá nainstalovat do jakýchkoli prostor?

M.C.: Určitě.

M.H.: Oskarovou noc mám spojenu ale také se Slovanským Domem.

M.C.: Ano, to byl příklad, kdy se nám nepodařilo najít nový prostor, a tak jsme vsadili na zázemí kina. Chtěli jsme, aby kvalita přenosu byla co nejlepší. Všechno začalo večer. Oskary jsou v neděli, Oskarová noc je u nás díky časovému posunu až z neděle na pondělí.

M.H.: Čím byla právě tato akce odlišná od ostatních?

M.C.: Bylo to hodně specifické tím, že jsme si pronajali sály i kinosály a otevřeli jsme je pro veřejnost. Ta mohla přijít a zdarma Oskary sledovat. My jsme byli strašně překapeni, že lidé tam seděli až do rána a sledovali přenos. Pro veřejnost tam přitom byla jen jednoduchá forma občerstvení: popcorn, nealko. Tedy žádná obrovská párty. Přesto strašné množství lidí vydrželo až do rána. Přišli se dívat na Oskary, dívali se a užili si to.

M.H.: Stíháte si akce užít i Vy?

M.C.: Většinou to děláme tak, aby nás to i bavilo, jinak by to asi nemělo smysl. Navíc máme flexibilitu a není to tak, že by nám korporát určil síťovou agenturu XY pro všechny země a řekl, že s tou musíme dělat. Vůbec. Na jednotlivé projekty si můžeme vybírat a najímat, koho chceme. Je to dáno i tím, že my tady máme unikátní produkt, nemáme kopii amerického HBO. Navíc jsme zábavní průmysl, filmová branže - kde jinde bychom si to už neměli dovolit? Američané říkají: „There is no business like showbusiness.“ A my jsme jeho součástí

Komentáře

Reagovat na příspěvek

(email nebude zveřejněn)

 

Vyplňte následující slova bez mezery: No Spam

Upozorňujeme, že příspěvky obsahující vulgární výrazy, reklamu, či příspěvky nevztahující se k tématu mohou být smazány.