Slovo v médiích Zpět na výpis

Ples reklamy

Články | 1. ledna 2010, 20:25

Uveřejněno v časopise Event & promotion (odborný časopis zaměřený na event-marketing a sales promotion, vydání 2008)

Žofín 4. 4. 2008

Reklama má od letošního roku svůj vlastní ples. Jeho první ročník se uskutečnil na jaře ve všech prostorách krásného Žofína. Přijít se do nich nedalo – pouze přijet: každého z hostů přivážela před hlavní vchod jedna z mnoha připravených nablýskaných Lancií, která s příchozími objela parčík.

Na plese se samozřejmě tančí. Tentokrát si mohl vybrat každý podle chuti: hudební žánrová pestrost nepřišla zkrátka. Během večera zazněly klasika v podání orcherstru Karla Vlacha, ale i  lidovky, jazz, latinskoamerické rytmy, diskotékové hity, zazpíval například David Kraus nebo finalistka SuperStar Michaela Nosková, fantasticky zahrálo duo Femme 2 Fatale. Dvě křehké dámy to s houslemi opravdu uměly a navíc jejich vystoupení bylo i skvěle aranžované. Bylo nejen co poslouchat, ale i na co se dívat. O to víc, když se tóny houslí spojily s přehlídkou krásných modelů Heleny Fejkové.

Naleštěný parket se stal pastí pro hladké podrážky plesových lodiček, a tak se některé dámy neubránily náhlému pádu – nastěstí to většinou dokázaly samy brát s humorem, a to bez ohledu na nelichotivost pózy, kterou na zemi nedobrovolně zaujaly – naštěstí jim nevadilo, že pobavily okolí a naštěstí – jich nebylo zase tak moc.

Reklama má být plná nápadů. Jedním z nejlepších a nejvděčnějších bylo pozvat do role moderátora plesu osobnost z první moderátorské ligy: Jana Krause. Ten si připravil „Bonus“ v podobě „plesového“ vydání pořadu „Uvolněte se, prosím“. Hosté nebyli tentokrát zváni, ale losováni. Ten, na koho los padl, se ale moc neuvolnil – právě naopak. Sedět v křesle před moderátorem známým svým ostrovtipem vyžaduje určitou dávku odvahy a sebevědomí. Pódium se proměnilo ve studio, které postupně navštívili tři hosté, přesně podle televizního vzoru. Tentokrát to byly shodou okolností tři mladé dámy: Gabriela Brázdová, ředitelka a šéfredaktorka časopisu Event & Promotion, Šárka Králová za Lancia Alfa Romeo a Lucie Léblová, Brand Managerka firmy Clarins, Thierry Mugler a Azzaro. Ani jedna z nich se kupodivu otázek na tělo nelekla a každá z nich v nelehkém rozhovoru obstála. Plesové publikum se bavilo.

„Jak jste se stala ředitelkou?“ zajímal se Jan Kraus o kariéru Gabriely Brázdové. „Něco jsem vymyslela, něco založila,“ odpověděla jak na to s úsměvem šéfredaktorka Event & Promotion. „Kolik byste mě platila?“ provokoval moderátor. „Tak akorát,“ nedala se Gabriela. „Co bych musel umět?“ navázala další výzvědná otázka. „Měl byste být výřečný,“ začala Gabriela, jakoby o výřečnosti Jana Krause lehce pochybovala. Kouzlo nechtěného, zachycování dvojsmyslných formulací ve vzduchu a hra s nimi, žonglování se slovy – silné stránky Jana Krause přítomné pobavily a potěšily jako vždy. 

Lancia Alfa Romeo vyslala do horkého křesla Šárku Královou. „Lancia je vůz pro ty, kteří jsou trošku jiní a nebojí se to ukázat. Nemám ráda uniformitu.“ Ano – v interview s Janem Krausem žádná z dam nezapřela profesionalitu a do odpovědí každou chvíli vsunula reklamu na svůj obor nebo výrobek. „V čem jezdí Váš partner? Asi taky v Lancii – to by s Vámi jinak nevydržel,“ popichoval Kraus a Šárka se nedala: „Ano. A jsme spolu už jedenáct let.“

Lucie Léblová, Brand Managerka firmy Clarins, Thierry Mugler a Azzaro, vyzdvihovala přednosti některých kosmetických výrobků a přesvědčovala ostatní, že se jejich pleť nemá lesknout. „Víte, proč se nemáme lesknout?“ položil klíčovou otázku moderátor a vzápětí na ni odpověděl: „To nám závidí ti, co se nelesknou. To je jako u nábytku. Má se lesknout. Hřebec na fotce se taky leskne – no a co?“ Lucie Léblová vzdorovala, Jan Kraus zdomácněl v roli kosmetického antiznalce – a o vtipnou zábavu bylo postaráno.

Ples reklamy měl nejen své vlastní vydání pořadu „Uvolněte se, prosím“, ale i své vlastní vydání plesových novin. Ty byly vytisknuty během plesu, takže při odchodu se každý mohl začíst do exkluzivního čísla Pražského deníku s fotografiemi starými pár minut. Na titulní straně moderátor večera Jan Kraus za doprovodů andělů strážných okřídlen stoupal po schodech do hlavního sálu.

Zajímavé bylo, že ples nehýřil bulvárními tvářemi. To některé přítomné potěšilo, protože je jinak vidí všude a nikdo by nečekal, že si od nich oddechne právě na plese reklamy. Kdo ale naopak chtěl naplnit stránky bulváru, měl poněkud problém…

Ne že by ale byla nouze o zajímavé plesové róby a lesk šperků. Dokonce proběhla soutěž o Krále a Královnu večera a o Róbu večera. Horkou kandidátkou na ni byla tajemná neznámá s naprosto origináně řešeným kloboučkem a šaty, za které by se nemusely stydět hollywoodské hvězdy. Nakonec sice nevyhrála – porota vybrala mnohem klasičtější podobu večerní róby – ale přesto stálo za to položit jí pár otázek. Z odpovědí vyplynulo, že krásná dáma je až ze Žatce, jmenuje se Jitka Schneiderová a poskytuje finanční služby. Šaty byly ušity podle jejího vlastního návrhu a klobouček byl dovybrán náhodou v butiku Magic Helena.

Přítomné dámy se často pyšnily velmi nápaditými účesy. V některých případech to byla až umělecká díla. To se týkalo i hostesek. „Samotné česání jednoho účesu trvalo tak hodinku,“ prozradila Eva Kameníková ze Studia Real. To není dlouho – při pohledu na prameny vlasů držící na hlavách v různých pózách by se zdálo, že práce na nich byla celodenní…

Vyhlášení soutěže „Róba večera“ a soutěže „Král a královna večera“ proběhlo za účasti České vicemiss z roku 2006 Barbory Kolářové a předsedů porot Michaela Zimy a Kateřiny Glunc. Královnou a králem se stali Eva Čejková s partnerem. Mimořádně a spontánně byla udělena Cena sympatie: jedna z dam po celý večer užívala hudby a tance na parketu s radostí, která některým párům jako by chyběla. Navíc dokázala, že tanec nezná překážky, protože vše bravurně zvládla na invalidním vozíčku.

Mezi cenami byly vouchery na exotické zájezdy předané panem Plovajkem, zástupcem CK Fischer, Lucie Léblová přidala balíček kosmetiky, Jiří Uher potěšil výherce předplatným časopisu Glanc.

Každý sál a prostor Žofína nabízel program: pokud snad některá z dam měla pocit, že není dokonale nalíčená nebo se chtěla dozvědět nové triky v make-upu, navštívila koutek kosmetické firmy Clarins a svěřila se do péče odborníků.

Stačilo udělat pár kroků do improvizovaného filmového ateliéru Studia Mirage, který byl netradiční atrakcí: každý, kdo chtěl, se stal účinkujícím v záběrech, které si sám mohl vymyslet. Byl natočen na kameru a na výsledek se mohl hned podívat na obrazovce. Zajímavost spočívala v tom, že nešlo o obyčejnou kameru, ale Phantom HD. K té patří slogan „New standard in digital HIGHSPEED“. Je ideální například pro natáčení zpomalených záběrů, které jsou v reklamách oblíbené a časté. Kostka ledu dopadající do nápoje, stříkající kapky vody z mokrých vlasů….- zachyceno kamerou Phantom HD to vypadá impozantně. Impozantně, ale i hodně zábavně a legračně vypadaly záběry, na kterých se objevoval kdokoliv z přítomných, kdo se chtěl nechat zvěčnit v superzpomalených pohybech.

Ples reklamy měl svůj slogan: „Hogo možná, fogo určitě“. Rafinovaná hříčka, protože jde o to, co je „hogo“, a co „fogo“ – a to nikdo neví. Jisté je, existuje FOGO klub a že současně se vstupenkou na ples získal každý v tomto klubu automaticky členství.

Na závěr se vraťme ke sloganu plesu: „Hogo možná, fogo určitě.“ Někdo možná čekal víc „hoga“, někdo „foga“. Mnoho dobrých nápadů utrpělo zaniknutím ve zvláštním roztříštění pozornosti, řadu hostů zaskočil catering, který proběhl jako v pohádce: „Bylo – Nebylo.“
První ročník je první ročník a pro organizátory to muselo být obrovské sousto.
To druhé „zakousnutí“ za rok bude věřmě (ještě) chutnější.

Komentáře

Reagovat na příspěvek

(email nebude zveřejněn)

 

Vyplňte následující slova bez mezery: No Spam

Upozorňujeme, že příspěvky obsahující vulgární výrazy, reklamu, či příspěvky nevztahující se k tématu mohou být smazány.